lördag 17 mars 2018

Natt mellan fredag och lördag

Det har gått troll i att sova natten mellan fredag och lördag. I maj är det tre år sedan det började krångla och det händer fortfarande i stort sett varje vecka. Det spelar ingen roll om det är jobbveckor eller lovveckor. Jag vaknar vid 3-4-tiden och kan inte somna om.

Igår kväll var jag ovanligt pigg för ennfredagskväll, inte det minsta trött, när jag lade mig i sängen strax efter tio. Ett perfekt tillfälle att läsa lite, tänkte jag, men efter bara några sidor gick ögonen i kors och jag lade undan boken och somnade. 

När jag vaknade och tittade på klockan såg jag 55 och tänkte att jag hade sovit ända till fem på morgonen. Hurra! Men nej, vid närmare anblick såg jag att det stod 1:55.

Jag lyckades somna om men vaknade igen runt tjugo i fyra och därefter har jag inte sovit mycket. Fem-tio minuter åt gången fram till klockan fem, då jag tog fram telefonen en stund och därefter min bok.

Nu är klockan tio över sex och det känns för sent att somna om även om jag kanske skulle kunna. Jag vill ju inte sova bort halva dagen. Jag funderar på att gå upp och sätta mig och sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar