torsdag 22 mars 2018

Var är lärkan?

I år behöver våren hjälp på traven. Den dök upp tidigt, så tidigt det bara går, den 15 februari men sedan tog det tvärstopp. Det blev kallt och det började snöa.

De sista dagarna i februari och de första i mars, snöade det obeskrivligt mycket. Skolbussarna ställdes in och en dag kunde jag inte ta mig till jobbet, eftersom min bil stod kvar på parkeringen utanför skolan och varken buss eller tåg gick.

Kylan fortsatte att hålla sitt grepp om oss men i förra veckan började det bli mildare med plusgrader om dagarna. Snön smälte bort. Vintern vill dock inte släppa taget. Tre gånger den senaste veckan har jag vaknat och tittat ut genom sovrumsfönstret för att upptäcka att det har snöat under natten.

Idag påminde Facebook mig om att för två år sedan hörde jag lärkan på morgonen. Den har jag inte hört än i år men i måndags hörde jag bofinken och det är ju inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar