söndag 25 mars 2018

Pass, pengar...


... bara piljetterna som saknas och jag hoppas att Jörgen har koll på dem.

Pengarna har varit ett litet äventyr de senaste tolv timmarna. Pappa hade €300 hemma efter en resa till Portugal härom året. Jag "fick" (vi ska göra upp så småningom) €150 för någon månad sedan och resten skulle överlämnas igår i samband me Gustavs födelsedagsfirande.

När pappa gick hem, sade han:

- Jag har lagt pengarna på ett ställe där jag tror att du hittar dem.

Jag letade i köksskåp, i badrumsskåpen, i min necessär som står på badrumsgolvet, i boken jag läser, under dukar, under den stora ljusstaken som stod på matbordet igår...

I morse tipsade mamma mig om att titta i mjölpåsen. Hon berättade att pappa en gång gömde sin mammas glasögon i mjölpåsen. Det gömstället hade han inte använt den här gången.

Jag skickade ett meddelande till pappa på WhatsApp för en stund sedan och bad om en ledtråd. På köksbordet, blev svaret. Jag började med att titta under duken. Inget. Sedan tittade jag i blomkrukorna, som står på bordet, samtidigt som jag tänkte att han inte skulle lägga pengarna där, eftersom de skulle kunna bli blöta, om jag fick för mig att vattna blommorna. Till slut lyfte jag på min laptop, som står på köksbordet ... och där låg pengarna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar