måndag 5 mars 2018

Tre födelsedagspresenter


Tre av mina kollegor har eller ska fylla jämnt och "jämnt". Åsa fyllde år redan i oktober, Lena fyller år sista dagen i februari (den riktigt sista dagen, den som bara inträffar vart fjärde år) och Josefin fyller år i mitten av mars.

I november kom jag på vad jag ville ge dem i födelsedagspresent. Lite sent, till och med after the fact, för Åsas del men så fick det bli. Chevalier mittens skulle jag sticka och det började jag med strax före jullovet. Projektet avslutades i början på februari och vantarna har sedan dess väntat på att överlämnas.

Jag har funderat fram och tillbaka på, när överlämnadet ska ske och har kommit fram till att det får bli på Lenas födelsedag.

*************
Det har snart gått en månad sedan jag skrev det här inlägget. Idag, den 5 mars är alla vantar överlämnade till sina nya ägare. Förra veckans myckna snöande försenade överlämnandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar