lördag 8 oktober 2011

Debut

Oskar gjorde debut på familjejudon idag. Maken är i Göteborg och jag gav mig iväg till familjejudon med Gustav. Naturligtvis kunde Oskar inte vara själv hemma. Gustavs bästa kompis, S, följde också med tillsammans med sin pappa.

Det var riktigt roligt att se Gustav delta med liv och lust i alla aktiviteter. Med ett undantag. Att slå kullerbytta är fortfarande lite läskigt. Jag hade fullt upp med Oskar, så jag kunde inte hjälpa Gustav och jag tror han tyckte att det var ganska skönt att slippa.

Idag fick vi lära oss att falla baklänges på ett säkert sätt. Vi övade inte från stående utan vi satt på huk och "ramlade" och prövade oss fram med att ta emot oss på rätt sätt, vid rätt tidpunkt, med händerna. Händernas position ska vara rätt, så att fallet bromsas. De får inte sättas i för tidigt för då bryter man handleden. I övrigt stod det många balansövningar på programmet.

Oskar var med på uppvärmningen men tyckte att det blev lite otäckt, när alla sprang omkring. Sedan varvade han mellan att leka i lekhörnan och delta i övningarna (på sitt alldeles egna sätt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar