tisdag 4 oktober 2011

En lista

Inspirationen till det här inlägget fick jag av Ellen:

Namn: Katarina.
Smeknamn: Pyret. Andra smeknamn genom åren har varit Katta (hatade det), Lili, Kati och Mrs King.
Ålder: 40 år i fem veckor till.
Bor: I sydvästra Skåne.
Stjärntecken: Skorpion.
Äter: Något som man kan ha bearnaisesås eller aioli till.
Favoritfärg: Brun, röd, grön, gul och rosa. Måste jag välja en av dem, så väljer jag brun.
Bästis: Vakant för tillfället.
Bästa ämne i skolan: Det skulle vara lättare att säga vilket som var motsatsen till det bästa... Favoritämnen på gymnasiet var matematik, fysik och kemi och de var också några exempel på ämnen som jag var bäst på.
Bästa film: Dead Poets Society. Eller Antonia's Line. Eller American Beauty.
Film jag aldrig vill se igen: Lost Highway.
Fritidsintressen: Läsa, skriva brev, handarbeta, blogga...
Vill jag bli: En jäkla bra mamma till mina barn.
Drömresmål: Maldiverna.
Detta visste ni inte om mig: Jag kan hantera en motorsåg och fälla träd.
Är jag hemligt kär i: Lester Burnham (rollkaraktär i American Beauty).
Blir jag lycklig av: Min familj samt att kunna känna närvaro i nuet.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag minns när vi såg "Lost Highway". Det var du, jag, och pappa, och tre-fyra andra i salongen. Efter 20 minuter eller så var det bara vi tre kvar.

    Efter att senare ha sett Mulholland Drive, som jag tyckte mycket om, blev jag sugen att ge Lost Highway en andra chans, så jag köpte DVDn, men jag minns inte om jag någonsin såg om den. Jag kanske skulle göra det.

    SvaraRadera
  2. Jag minns det också :-D Jag kommer inte alls ihåg vad filmen handlade om men det var en plåga att se den.

    SvaraRadera