onsdag 7 augusti 2013

Det här med barnstorlekar...

Idag var det dags att ta itu med den riktiga vardagen och börja jobba igen. När jag sökte jobbet, var det en tjänst på 50%. Vid intervjun hade den vuxit till 65%. När jag skrev på anställningskontraktet, var den på 75%. När jag kom till jobbet idag, hade den vuxit ytterligare och är nu på 95%.

Lärarna ska egentligen inte vara tillbaka förrän på tisdag i nästa vecka men jag kände att det vore skönt att klara av allt med nycklar, papper som ska fyllas i, inloggning till dator och för att inte tala om att sätta mig in i en ny läroplan, nya ämnesplaner och kunskapskrav samt nya läroböcker innan alla andra är tillbaka. Därför började jag redan idag och går på timmar till och med måndag.

Första dagen blev en kortis på fyra timmar. Därefter åkte jag till Bo Ohlsson för att främst leta efter en födelsedagspresent till maken men jag kammade noll på den punkten. Däremot hittade jag nya galonbyxor till barnen ... och det är där det här med barnstorlekar kommer in.

Oskar har numera främst storlek 92 i sina kläder. Det "ska" man ha när man är två år. Galonbyxorna i storlek 86/92 såg alldeles gigantiska ut och jag kunde inte förmå mig att köpa dem. Det blev i stället storlek 74/80. Storlek 74 "ska" man ha vid nio månaders ålder och storlek 80 vid tolv månader.

Byxorna passar alldeles utmärkt till Oskar - 3,5 år! De är i alla fall inte för små.




1 kommentar:

  1. Det är mkt sällan jag tittar på storleksmarkeringen i barnkläder, Linn har allt mellan 116 och 134 helt beroende på vad det är för kläder.

    SvaraRadera