tisdag 13 augusti 2013

In i vardagslunken

Idag började återgången till vardagslunken. Mitt nya jobb startade på allvar i och med att alla andra lärare var på plats i skolan. Den här veckan och på måndag i nästa vecka håller vi på med arbetslags- och ämneslagsträffar. Just nu känns det som ganska mycket kaos i min hjärna men det blir förhoppningsvis bättre.

Min bil var inte alls med på noterna i morse. Jag satte mig bakom ratten, vred på nyckeln ... och det hände absolut ingenting. Batteriet var stendött. Maken är lyckligtvis fortfarande hemma och jag kunde ta hans bil. Han och barnen fick ta sig till fots fram och tillbaka till Gustavs simning. Mitt batteri har stått på laddning hela dagen. Återstår att se om det vill samarbeta i morgon. Jag tror inte att det är något fel på batteriet utan någon (alltså inte jag!) hade lämnat ena bakdörren öppen sedan igår eftermiddag. En öppen dörr medför att lampan i kupén är tänd och när sådant händer (det har hänt förr) då tackar batteriet för sig.

Barnens och makens ledighet fortsätter ett tag till. Gustav börjar i förskoleklass på måndag i nästa vecka och Oskar har ytterligare en vecka ledigt - eller är det två?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar