lördag 3 augusti 2013

Värme, feber, simning, stickning och Downton Abbey

Idag har det varit mycket varmt. Jag har varit inomhus hela dagen och har gjort så lite som möjligt. Ändå har svetten flödat.

Planen för dagen var att hela familjen skulle åka in till Malmö, eftersom maken skulle delta i MalmöSimmet. Av det blev det intet. Igår kväll fick Gustav feber och den var kvar i morse och han mådde inte alls bra. Maken tog med sig Oskar och hämtade upp morfar på vägen till Västra Hamnen. Simningen gick över förväntan bra - 1 000 m i öppet vatten på knappt 22 minuter!

Gustav och jag parkerade oss på var sin soffa och där stannade vi tills maken och Oskar kom hem igen. Gustav tittade på film. Jag tittade på Downton Abbey medan jag stickade vidare på min tredje Haruni, som blir vit.

Jag kan inte begripa hur jag har lyckats missa Downton Abbey på TV. Det är inte så att jag inte har hört talas om serien. Jag har bara inte sett den. Nu maratontittar jag på detta mästerverk till serie och den är så otroligt bra! Underbara karaktärer och en spännande historia. Jag är helt förälskad i den. Britterna är utan tvekan världsmästare på kostymdrama. Jag tänker till exempel på The Forsyte Saga, både den gamla och den nya versionen (den nya är min favorit). Danska Matador når också upp i samma utmärkta kvalitet.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att lillkillen mår bättre nu!

    Det har varit obehagligt varmt också, så liksom du har jag satsat på mycket stickning. Jag har inte heller sett Downtown Abbey, men jag får nog ta och göra det! Jag älskar också brittiska serier (deckarna speciellt!). En favorit är den BBC-producerade Stoltheh oc Fördom som visades i mitten av 90-talet.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag inte sett Förnuft och Känsla, men jag har läst boken och älskade den! :) Det är ytterligare en såndär serie som jag tänkt att se, men inte kommit till skott med. Just nu kikar vi på Anna Holt - Polis (Leif GW Perssons och Jan Guillious 90-talsserie) och jag fäster alla myriader med trådar på min flerfärgsstickade tröja. :)

    SvaraRadera