fredag 30 augusti 2013

TGIF!

För första gången på mycket, mycket länge kan jag utbrista i ett rungande TGIF!!!

Fredagarna på jobbet är ... fullspäckade. Ja, det ordet beskriver det hela bra. Förvisso börjar jag inte förrän klockan nio men min vana trogen är jag på plats långt innan dess för att förbereda och planera lektioner. Sedan följer klassråd och fysik i åttan innan jag har 60 minuters paus. Paus är väl för mycket sagt, eftersom jag använder tiden till ännu mer planering, kopiering och förberedelse. Lunch ska jag också peta in där men ... kanske senare på terminen, när jag har landat lite mer och "kommit i fatt". Strax efter halv tolv drar det igång igen med matematik i sjuan, kemi i nian och fysik i nian och därefter är skoldagen slut och eleverna går hem och jag efterarbetar det sista. Därefter är det dags för mig att gå hem och jag är inte så lite trött i skallen, kan jag lova.

Nu känns det alldeles underbart att få sjunka ner i soffan, mätt i magen efter middagen, och ikväll S-K-A jag sticka lite. Det har jag inte orkat alls de senaste veckorna.

Oskar har varit iväg på spontankalas i eftermiddag. Han fick följa med bäste kompisen hem efter förskolan för att fira födelsedag. Roligt, roligt! Men så trött han blir. Det var knappt att han hängde ihop när vi gick (=jag bar honom) hem från M.

Nu blir det lite fredagsmys med Monsters Inc. Och Haruni-stickning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar