torsdag 1 augusti 2013

Rolig cykeltur

Ikväll kom jag iväg på en cykeltur. Det var väl en vecka sedan sist. Motivationen var inte på topp. När jag gav mig iväg hade jag inte bestämt mig för om jag skulle cykla 6 km eller 9 km. Jag hade inte kommit långt förrän jag kände att det skulle bli 6 km och att jag skulle försöka ta ut mig.

Jag hade håll mest hela vägen och andades som en blåsbälg men det var det värt. Förra gången, vilket också var första gången, jag cyklade den här rundan blev tiden 20 min 30 s. Idag gick det snabbare och sluttiden blev 18 min 25 s.

Jag är nöjd!

1 kommentar:

  1. Du ska vara nöjd!
    Och grattis till nya jobbet! Vi saknar dig också!
    Lingarn är spännande att sticka i, lite obändigt och hårt till en början med sedan silkesmjukt. Om du ska testa lin, köp Kalinka eller YlloTylls lingarn (YlloTyll har även en tjockare variant), inte Linnéa (från Ullcentrum). Linnéa finns i massor av fina färger, men tyvärr så splittar det sig vid stickning vilket är jättejobbigt. (Den gemensamma faktorn som gör Kalinka och YlloTyll-lin trevligt kallas Holma i Hälsingland, som spinner och färgar garnet.)

    SvaraRadera