måndag 2 juli 2012

Äntligen biblioteket


I torsdags fick jag för mig att jag skulle gå till biblioteket och låna böcker. Jag blev riktigt gramse, när jag kollade öppettiderna och insåg att vårt bibliotek är stängt på torsdagar. I fredags var underbara Sara här på besök, så det blev inget biblioteksbesök då heller.

Det är inte precis så att det har gått någon nöd på mig på bokfronten. Jag har böcker att läsa här hemma och det var först i morse som jag läste det sista av Harry Potter and the Deathly Hallows. Och nu i eftermiddags kom jag så iväg till biblioteket så nu är jag välförsedd för ett tag framöver.

Jag inser nu, när jag har kommit hem att Ett fjärran eko av Val McDermid har jag redan läst. Jag skulle egentligen ha lånat McDermids Imitatören men hittade den inte på hyllan. Det får bli en annan gång.

Först ut i högen ovan blev Paganinikontraktet och drygt 30 sidor in i boken så verkar den lovande.

2 kommentarer:

  1. själv börjar jag tycka att det börjar bli tunnsått med böcker på biblioteket här i Lund. ska man kanske börja skriva själv?

    SvaraRadera
  2. Du får börja med att fortsätta skriva på din blogg... Apropå böcker, i höst skulle jag vilja fortsätta läsa dina Rankin-böcker ... och Reginald Hill ... och kanske även McCall Smith (heter han så?), men då har vi nog kommit fram till nästa sommar.

    SvaraRadera