torsdag 12 juli 2012

Färdig

De senaste sex åren har jag skrivit ner första meningen i samt baksidestexten på alla böcker, som jag har läst. Det har blivit några anteckningsböcker under åren.

Idag satt jag med de fyra böcker jag läst ut på sistone och skulle ta itu med skrivuppgiften. Och då kände jag att jag var färdig. Ungefär som Forrest Gump plötsligt var färdig med att springa från kust till kust i USA längre. Jag vill inte längre skriva ner och spara detta. Så nu har jag slutat. Den sista boken jag skrev om blev Leva med barn av Lars H Gustafsson och Marie Köhler.

Jag kommer fortfarande att föra bok över de böcker jag läser. Det har jag gjort i en stor, röd anteckningsbok sedan december 1991. I den kommer jag fortsättningsvis även att anteckna första meningen i de skönlitterära böcker jag läser. Det momentet är jag inte redo att släppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar