torsdag 12 juli 2012

Det här med herrskjortor

Jag har ägnat en stund åt att packa upp en nyinköpt herrskjorta. Vad jag inte förstår är varför herrskjortor ska vara så infernaliskt förpackade. Går det inte att sälja herrskjortor hängandes på galgar?

Jag plockade bort två pappremsor och två plastremsor från enbart kragen. Runt en av knapparna satt det et tyglapp, som talade om att skjortan kom med en button guarantee. Skjortan var vikt runt en kartongbit i knappt A4-format. Och sedan var det knappnålar till förbannelse. Vem sätter dit dem? Och hur får den personen nålarna på plats? Det var snudd på ett detektivarbete för mig att hitta alla nålar!

Till sist klippte jag bort prislappen. En sådan brukar finnas även på de skjortor/blusar jag köper till mig själv.

1 kommentar:

  1. Dessa mängder med knappnålar, varför ? Vad fyller dom för funktion ?

    SvaraRadera