onsdag 18 juli 2012

Det här med egentid

Jag har inget stort behov av s k egentid. Jag tycker att jag får ganska mycket tid till att göra egna saker, som till exempel att läsa och sticka, även när jag har barnen omkring mig. Trots att de fortfarande är små är de självgående och kan långa stunder sysselsätta sig själva. Och jag vill ha barnen runt omkring mig. Vi är tillräckligt mycket ifrån varandra, när jag jobbar.

Men ibland är det skönt att få vara alldeles själv. Det var jag nu i eftermiddag. Maken kom hem från jobbet och jag satte mig i bilen och körde till Staffanstorp för att fixa en punktering på bilen. På väg hem stannade jag till på biblioteket, som nu var öppet (!), och så handlade jag och hämtade ut ett paket till maken. Och allt detta gjorde jag med bara mig själv som sällskap. Det var snudd på ljuvligt! Och en lisa för öronen.

Nu är jag hemma igen. Vi har precis ätit middag. Det blev spaghetti och köttfärssås idag. Så här efter maten har hela familjen bänkat sig i sofforna framför TVn för att titta på SvampBob Fyrkant. Det är också härligt!

1 kommentar: