fredag 27 juli 2012

Tar ut svängarna


Maken har tagit med sig barnen till Jönköping för att hälsa på farmor. De kommer hem på söndag eftermiddag. Jag har 48 timmar alldeles för mig själv.

Det hugger alltid i hjärtat, när jag ser min lilla familj försvinna bort i bilen. En massa hemska tankar om bilolyckor far genom huvudet. Men nu är de framme.

Vad har jag då gjort i eftermiddag? Jag har handlat. Jag har tagit hand om tvätten. Jag har duschat. Jag har ätit godis. Jag har läst. Jag har sovit en liten stund. På det hela taget känner jag mig väl förberedd på att vara mitt eget sällskap i två dygn. Jag har bunkrat upp med böcker, stickning och bakingredienser ... och räcker inte det, så finns ju alltid TV-sändningarna från de olympiska spelen i London, ogräs i trädgården och dammråttor under sängarna. Jag kommer att kunna hålla mig sysselsatt!

Nu väntar jag på att OS-invigningen ska börja.

Kom inte och säg att jag inte kan ta ut svängarna... *asg*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar