fredag 6 juli 2012

Bye bye...


... igen!

I juli förra året gav jag upp Coca colan och lyckades hålla mig borta från den ett bra tag. Det var början på min viktnedgång, som till slut resulterade i att vågen visade -16 kg. Coca colan lyckades nästla sig tillbaka. Nej, jag tillät den att bli en alltför stor del av mitt liv igen! Nu känner jag att jag riskerar att börja gå upp i vikt igen, så nu ska colan bort!

Jag har klarat tre dygn nu och det är banne mig inte roligt alls. Det är helt sjukt hur något så onyttigt kan få ett så starkt grepp om mig att jag nästan känner sorg över tanken att inte "få" dricka cola igen. Helt sjukt! Men så är det. Jag klarar inte av att hålla min konsumtion på en rimlig (=låg) nivå. Det är allt eller inget som gäller ... och jag väljer då inget.

Och så hoppas jag så klart att detta ska vara starten på en ny viktnedgång. 10-15 kg till skulle inte vara helt fel.

5 kommentarer:

  1. Cola är rena rama drogen, tidigare har jag hinkat cola som besatt men så testade vi att köpa hem storpack med burkar och det har faktiskt funkat, tar en burk lite då och då skillnaden i konsumtion mot när vi bar hem 1,5 liters flaskorna är enorm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har prövat med burkar i storpack men det funkar inte för mig :-(

      Radera
  2. helt klart jämförbart med nikotinberoende. lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag är också på sockeravvänjning efter att också ha gått ner 16 kg och hoppas på att gå ner 10-15 till. Är vi samma person? *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger ju nära till hand att misstänka det. Det finns i alla fall likheter. Lycka till!

      Radera