torsdag 21 februari 2013

Det är berikande att ha barn

Innan jag fick barn, hade jag bara hört talas om vinterkräksjuka. Numera vet jag mer än väl hur det är att ha vinterkräksjuka.

Innan jag fick barn, hade jag så vitt jag vet aldrig haft influensa. Om det är influensa barnen har för tillfället, så har de gett mig den erfarenheten också. Fast det känns inte som jag trodde att influensa ska kännas. Jag är förkyld och har feber. Inte ont i kroppen/musklerna alls.

Gustav har varit sjuk sedan i lördags kväll. Hög feber. Aptitlöshet. Hosta. Han har legat helt utslagen på soffan. Igår när jag kom hem från jobbet var han uppe på benen men han såg oerhört trött ut.

Oskar blev sjuk i tisdags. Febern sköt upp till närmare 40 grader. Han har fortfarande feber men är trots det piggare än vad Gustav har varit. Han har en hemsk, bubblande och ibland ihålig hosta.

Jag har haft ont i halsen sedan i tisdags. Det river och kliar i öronen. Hosta. Och i natt har jag fått feber. Igår tempade jag mig med både muntermometer och örontermometer. Resultat: 35,7 grader. Idag visar båda termometrarna drygt två grader mer och jag känner mig inte jättepigg.

Men jag är hungrig. Maken är iväg på ett spinningpass och jag ska ta och skicka ett SMS till honom och be honom köpa nybakade frallor på hemvägen. Det kurrar i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar