måndag 18 februari 2013

Jaha?

Antiklimax, ja visst!

Idag stod ett besök i Eslöv på schemat. Oskar skulle på hörselundersökning. Eller rättare sagt, jag trodde att Oskar skulle på hörselundersökning. Oskar var på hörselundersökning i Lund för ett par veckor sedan. Det var maken som följde med Oskar den gången.

Jag har aldrig riktigt fått klart för mig resultatet av den där undersökningen mer än att Oskar blev trött och slutade samarbeta efter ett tag samt att hans trumhinnor var lite påverkade på något sätt. Därav ett nytt läkarbesök och denna gång i Eslöv.

Vi fick träffa en mycket trevlig läkare, som hade väldigt fin hand med Oskar. Han tittade på Oskars trumhinnor och konstaterade att de ser mycket fina ut.

Och sedan var besöket över! Jag ska erkänna att jag blev lite snopen.

Vi satte oss i bilen och körde hem igen. Vi stannade till på Apoteket för att köpa flytande Alvedon till Gustav (som sedan vägrade befatta sig med den). Det blev också ett besök på konditoriet, eftersom Gustav hade uttryckt en önskan om wienerbröd. När det sedan blev dags att mumsa på wienerbrödet, orkade Gustav komma till köksbordet, titta på wienerbrödet och sedan gick han tillbaka till soffan. Med 39 graders feber är man inte på topp.

Eslöv ...  det var tur att jag hade GPSen som vägvisare annars hade jag kunnat hamna precis var som helst. Eslöv ligger inte alls där jag tror att det ligger. Jag vet fortfarande inte helt säkert var Eslöv är placerat på kartan, trots att jag var där idag. Det är faran med GPS. Man kommer fram utan att ha en aning om var man egentligen är.

2 kommentarer:

  1. Ungefär som när man sitter brevid när någon annan kär, man är helt säker på att man hittar... :-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att trumhinnorna inte bara är fina utan att de också fungerar som de ska!

    SvaraRadera