lördag 2 februari 2013

Det här med Spotify...

... var ju riktigt roligt. Men tidskrävande. Och emellanåt frustrerande, när jag inte kommer ihåg varken låttitel eller artist på favoritlåtar från 1980-talet. Men oj, vad många gamla "godingar" jag har hittat.

Jag har valt att använda gratisversionen av Spotify så länge. Jag är fortfarande så hopplöst omodern att jag inte kan nyttja internätet från min mobiltelefon, så datorn får duga till Spotify-lyssnande så länge. Inte för att jag förstår hur jag ska hinna lyssna på all bra musik jag har hittat.

Som exempel kan jag nämna:
Like a hurricane - The Mission
Dancing with tears in my eyes - Ultravox
I like chopin - Gazebo
Shout - Tears for fears
Breathe - The Prodigy
Shout at the devil - Mötley Crüe
A victory of love - Alphaville
Not now James, we're busy - Pop Will Eat Itself
She's high - Tal Bachman
Fade in/out - Oasis

... und so weiter. Och så finns det, som sagt, en låt från tidigt 80-tal som gäckar mig. Jag har nog aldrig vetat vad den heter eller vem som gjort den. Jag vet att jag hittade den på YouTube förra året och delade den på Facebook, så kanske kan jag hitta den där ... om jag orkar leta.

*********************
Uppdatering: Jag hittade den!!! Den 9 juli 2011 postade jag ett klipp från YouTube på Facebook med videon till Clouds across the moon med Rah Band.

Ha! Skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar