onsdag 6 februari 2013

Kusinträff på gång


För snart 25 år sedan var jag på släktträff på min pappas sida. Om jag minns rätt, var vi omkring 140 personer som närvarade. Bilden ovan togs den dagen. Sedan dess har släkten knappast blivit mindre. Tanken på en ny släktträff har funnits länge men det är inget litet åtagande att ordna en sådan.

Nu verkar det dock som att en kusinträff blir av. Kusinerna i det här fallet är barnbarnen till min farmor och farfar. Jag satt och gjorde en lista igår kväll och det blev 31 namn på den (inklusive mig själv och min bror). Min bror är den yngste i kusinskaran.

För tillfället är det jag och en av mina kusiner som försöker få den här kusinträffen till stånd. En plats är preliminärbokad för en helg i augusti och nu ikväll har jag suttit och skissat på en inbjudan. Jag börjar inse att det är fruktansvärt många detaljer att tänka på.

Men åh så roligt och spännande det skulle vara om allt går i lås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar