onsdag 20 februari 2013

Skoj på jobbet

Jag brukar inte blogga om jobbet men idag ska jag göra ett undantag. Det är sportlov och skolan är alldeles tom på elever. Vi lärare jobbar på (nästan) som vanligt. Idag på eftermiddagen hade vi lite "personalmys", vilket betydde att vi skulle umgås och lära känna varandra bättre. Den typen av aktiviteter kan ju vara både jobbiga och tråkiga men vårt personalmys var bara roligt.

Var och en av oss hade skickat in tre frågor om oss själva. Dessa hade sammanställts i ett frågeformulär och i grupper skulle vi besvara frågorna, gärna någon annanstans än på skolan, till exempel på ett fik. Sedan återsamlades vi för att gå igenom de rätta svaren och ha lite AW tillsammans.

De frågor jag ställde om mig själv var följande:

Hur många orter har [jag] bott i sedan år 2000?
  • 7
  • 2
  • 11
Rätt svar är 11! I januari 200 bodde jag i Lund. I juni 2001 flyttade jag till Fors och i oktober samma åt till Grängesberg. I januari 2002 flyttade jag till Ludvika, i juni till Östhammar och i december till Alunda. I november 2003 flyttade jag till Högsby. Ett år senare gick flyttlasset till Mönsterås, där jag bodde jättelääääänge. I mars 2008 flyttade jag till Landskrona och i juli till Kävlinge. Den senaste flytten ägde rum i november 2010 och den slutade i Dalby.

Vilken typ av musik gillade [jag] när [jag] gick på högstadiet - och inte bara då, utan även idag?
  • Michael Jackson och Genesis
  • Mötley Crüe och Depeche Mode
  • Dansband à la Vikingarna

Rätt svar är Mötley Crüe och Depeche Mode. Jag vet inte riktigt hur det gick till, när jag började lyssna på Mötley Crüe. Kanske var det för att jag köpte varenda nummer av tidningen Okej. Kanske var det för att jag lyssnade på närradiostationen MCB, som hade en hårdrockstimme (eller två) på onsdagskvällarna. Men hårdrock gillade jag. Min bror lyssnade på Depeche Mode, Nitzer Ebb och Front 242 - och jag gillade den musiken också.

Mitt rum var tapetserat med posters från Okej. Ett tag övervägde jag att sätta posters även i taket för att kunna få plats med fler. Det var Mötley Crüe, Twisted Sister, Howard Jones, Duran Duran, Modern Talking ... ja, jag kan inte minnas dem alla.

Än idag är min musiksmak ganska spretig och den är ganska så fast i 80- och 90-talets musik.

Picassos måleri hade sina perioder - den blå perioden, den rosa perioden, kubismen etc. [Jag] har också haft [mina] perioder, när det kommer till färgval på kläder. Vilket av följande tre alternativ kan [mitt] klädval under gymnasietiden gå under?
  • Den svarta perioden
  • Den rosa perioden
  • Den marinblå perioden

Rätt svar är den rosa perioden. Jag var klädd i olika nyanser av rosa från topp till tå. Jämt. Den marinblå perioden inföll under mina år på högstadiet men den var aldrig lika utpräglad som den rosa perioden. Min svarta period började i samband med att jag fick anställning där jag jobbar idag.

Jag tycker fortfarande om rosa. Min mobiltelefon är rosa. Min kamera är rosa. Jag försöker dock begränsa mig så att det rosa inte går till överdrift igen. Idag har jag fler favoritfärger än rosa - rött, gult, grönt och chokladbrunt.





3 kommentarer:

  1. Hihi, ingen i min grupp trodde att det var rosa, men jag framhärdade eftersom jag vet att du älskar rosa garn! :)

    SvaraRadera
  2. jag minns: alla dina flyttar, dina konstiga musiksmaker, din högst påtagliga rosa period. ja kära nån, vågade jag säga konstiga?

    SvaraRadera