lördag 23 februari 2013

Längtar efter våren

Jag sitter och tittar på SMHIs hemsida och letar efter vårtecken. Jag hittar en illustration som visar vårens genomsnittliga ankomst under åren 1961-1990. Enligt den så är det inte en utopi att förvänta sig vår i slutet av februari i de mest södra delarna av landet.

I år får vi ingen genomsnittlig vår. En annan SMHI-karta visar att det fortfarande är vinter i hela landet. Jag behöver inte titta på en karta för att inse det. Det räcker med att kasta en blick ut genom fönstret. Trädgården är klädd i snö och is.

Jag vill ha vår. Nu!

3 kommentarer:

  1. Jag me.... När Anna och Magnus kom från Varberg häromdagen var deras första kommentar - Oj, vad mycke snö ni har, har ni haft det länge ?
    Näe bara sen i november *suck*

    SvaraRadera
  2. jag vill också ha vår
    helst i förrgår

    SvaraRadera