onsdag 19 juni 2013

Hej då förskolan

Barnens sommarlov har börjat nu. Gustav har avslutat sin förskoletid för gott och Oskar kommer att byta avdelning till hösten. Det var med andra ord dags för många avsked, när vi hämtade barnen idag.


Båda barnen fick med sig en mängd saker hem - fotografier, olika projekt, namnskyltar. Bland Gustavs saker fanns en teckning, som han gjort med hjälp av en kula. Ett papper fästes i botten på en skokartong och så hällde han i färg (brun, gul, grön och röd ... mina favoritfärger) och så fick kulan rulla runt och göra ett mönster. Bland Oskars teckningar finns en som han har målat med gul färg på gult papper. Det är en robot som har gått in i ett hus och som inte syns.


I morse frågade jag Gustav vad han vill ha till middag idag. Puffar, blev svaret, vilket innebär de havreringar han äter på yoghurten till frukost. Jag tycker inte att det kvalificerar som middag så jag frågade honom vad han vill ha att äta som är varmt. Varm korv, blev svaret, så det är vad vi gör till middag i kväll. Varm korv med bröd. Jag har bakat en kladdkaka och köpt vaniljglass och det ska vi ha till efterrätt.

1 kommentar:

  1. Det är stort att ta klivet bprt från förskolan och mot en helt ny värld...

    SvaraRadera