måndag 17 juni 2013

Sommarpresent


Se vad jag har fått av min kollega, Linda. En sommarpresent. Vilken överraskning! Och vad glad jag blev och fortfarande är. Det är två nystan av DROPS Lima, som består av 65% ull och 35% alpaca. Med garnet följde ett mönster på vantar och jag kan välja om jag ska sticka på finska eller engelska. Det lutar åt att jag väljer engelska.

Vantar har jag inte stickat sedan jag gick på högstadiet och vi stickade lovikkavantar på syslöjden. Mönstret på de här vantarna ser roligt ut. Jag gillar att sticka flätor och det blir spännande att klura ut hur jag ska göra för att fördela maskorna på fyra strumpstickor för att flätningen ska fungera. Det blir bra övning inför ett par strumpor med flätor som jag funderar att ge mig i kast med. Eller kanske ska jag sticka på rundsticka och försöka mig på det som kallas för magic loop?

Tack än en gång, Linda. Nu tycker jag att du som läser ska titta in hos Linda på hennes ulliga, gulliga och färgglada blogg.


Presenterna tog inte slut där. På jobbet hade vi sommarfest och eftersom jag är inne på mina sista dagar blev det avtackning och jag fick en picknickkorg och en flaska vin. Picknickkorgen kommer väl till pass. Vi hoppas på fint väder till midsommar så att vi kan ge oss ut just på picknick ... och någon picknickkorg har vi inte. Eller hade vi inte. Nu har vi något att packa maten i!

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade garn och mönster! :)

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med små presenter, lycka till med stickningen - jag tycker dock att du ska utmana ödet och sticka på finska ;-)
    Vi har en liknande picknickkorg och den är så suverän *love it*

    SvaraRadera