onsdag 26 juni 2013

Ska jag kasta den?


Den här handduken ser ut att ha sett sina bästa dagar. Jag använder till att torka håret med och snor upp håret i en turbanliknande huvudbonad, så att jag inte går och droppar vatten överallt. Det syns inte på bilden att den är nästan genomskinlig, när den hålls upp mot ljuset.

Det bär mig så emot att kasta den. Handduken har "alltid" funnits. Jag är så gott som helt säker på att min mamma använde den till att sno in sitt hår efter tvätt, när jag var riktigt liten. Om det stämmer, så är handduken åtminstone 40 år gammal.

Varje gång jag lägger den i tvätten numera tänker jag att jag borde kasta den. Men jag kan inte! Jag tycker för mycket om den ... och ännu så länge fyller den faktiskt sin uppgift. Den dagen den faller i två delar, då ska jag kasta den. Jag lovar!

2 kommentarer:

  1. Gamla handdukar är klart bäst, de nyinköpta suger knappt vatten innan man har tvättat dem några gånger. Håll du kvar vid din gamla handduk ett tag till!

    SvaraRadera
  2. den känner jag mycket väl igen! det var pappa som hade den när vi gifte oss, så 40 år är nog lågt räknat. själv har jag handdukar för precis samma ändamål, som jag kan se på bilder med er båda som mycket små barn. inte kan man slänga sådana!

    SvaraRadera