lördag 15 juni 2013

Ny tävling


Malmömilen är, precis som namnet antyder, 10 km lång och loppet gick av stapeln idag. Maken hade anmält  sig och var mycket peppad att springa. Start och målgång var i utkanten av Pildammsparken. Vädret var bra för löpning - soligt, omkring 20 grader och fläktande vindar.

Dagens tävling blev en familjeutflykt. Jag packade lite smörgåsar och något att dricka och så åkte maken, barnen, jag och farmor in till Malmö. Där anslöt sig morfar samt farmors bror.


Det blev en del väntan innan starten och barnen hann precis börja tycka att det var lite tråkigt, när nedräkningen till startskottet började och den första startgruppen släpptes iväg. Maken startade i grupp nummer fyra, ungefär åtta minuter efter startskottet. Totalt var det lite mer än 7000 löpare anmälda till loppet. En del sprang i roliga utstyrslar, bl a såg jag en ko springa förbi.

Efter ca 40 minuter letade vi oss bort till målområdet för att se maken springa i mål. Jag stod redo med kameran och vi väntade och väntade och väntade. Till slut gav vi upp och gick till platsen där vi bestämt att vi skulle samlas vid efter loppet - och där var maken. På något sätt hade vi missat honom. Han var mycket nöjd med sin insats och hans sluttid blev 51 minuter och 21,6 sekunder, vilket räckte till placering 2000.

Nu ikväll satt jag och gick igenom mina foton från dagen. Det fanns ett foto, som jag råkade ta vid ett tillfälle när jag egentligen skulle stänga av kameran. Och vem finns med på det fotot om inte maken!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar