onsdag 5 juni 2013

Långledigt

Det är en speciell känsla som infinner sig i kroppen, när en längre ledighet sträcker ut sig framför sig. Nationaldag i morgon, klämdag på fredag och så en vanlig helg ovanpå det. Dessutom är det i slutet på terminen, ja på hela läsåret, vilket betyder att jag inte har något att planera inför nästa vecka. Betygssättningen är också under kontroll. Det känns som om jag kan koppla av.

Nu kommer detta inte att innebära att jag sitter i soffan och pillar mig i naveln i fyra dagar även om den tanken känns lockande just i detta nu. Navelpillandet skulle i så fall bytas ut mot stickning.

I morgon planerar vi att åka till Skånes djurpark med barnen. Det skulle vi ha gjort på Mors dag men då regnade det. På fredag är det dags för eleverna på min skola att ta studenten och jag ska åka in till jobbet för att delta i lunchen och sedan se våra 3:or springa ut. På lördag ska maken delta i ett triathlon i Genarp och Gustav ska på kalas. Söndagen är ännu så länge oplanerad.

Att dagarna är fulla med planer gör inget, när tempot på jobbet har avtagit något. Vädrets makter ser ut att vara på vår sida. Det är blå himmel och solsken och idag har det varit lite svalare jämfört med det senaste dagarna.

Gustav har precis lagt ytterligare en sak till att göra-listan: plantera äppelkärnor. Han har plockat nio stycken ur äpplet han äter och nu vill han att de ska ner i jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar