söndag 12 januari 2014

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Downton Abbey.

Jag tittade inte på den serien från början utan råkade se ett repriserat avsnitt i somras. Det väckte mitt intresse och jag hittade serien streamad på internet och satt ett par dagar och tittade på de tre första säsongerna non-stop.

Engelsmännen vet sannerligen hur man producerar snygga kostymdramaserier! Det är en välskriven historia som berättas med många - verkligen många - olika karaktärer att följa. Efter det minst sagt chockerande slutet av julspecialen i säsong tre, tog det halva säsong fyra innan jag tyckte att serien var riktigt bra igen.

Säsong fyra har precis avslutats på SVT, inklusive julspecial, och det känns lite tungt att veta att det dröjer minst tio månader innan det kommer nya Downton Abbey-avsnitt.

Om du har BBC Entertainment rekommenderar jag Qi, som leds av Stephen Fry, och The Graham Norton Show.

1 kommentar:

  1. Jag har älskat den serien från första stund, så otroligt välspelad. Underbara miljöer, kläder och framför allt rollkaraktärer *kärlek*

    SvaraRadera