fredag 3 januari 2014

Varde ljus ... och ljud!

Dagen inleddes med ett besök på Nova köpcentrum. Det var förvånansvärt öde, när jag kom dit tillsammans med mamma och J strax efter öppningsdags. Så var det inte för några dagar sedan, har jag hört ryktas. Jag antar att en del har börjat jobba, en del har handlat slut sina pengar och en del låg fortfarande hemma och sov, när vi kom dit idag.

Det skulle inhandlas en stege, lite skruvar och muttrar, lampor och en mycket viktig kabel (mer om den senare). Med hem kom även en brandsläckare, tvättmedel, schampo och balsam, en hålslag och en häftapparat. Vi hade väldiga funderingar om stegen skulle få plats i min lilla bil. J var först optimistisk men blev sedan mer fundersam i takt med att min optimism ökade. Den fick plats!

Eftermiddagen tillbringade mamma och J hemma hos mig. J har pysslat med det elektriska. Det byttes strömbrytare och ytterligare en lampa kom på plats i vardagsrumstaket. De flesta lampor är fortfarande ett provisorium men så underbart det är att få lite mer ljus!

Mamma hjälpte mig att möblera om i vardagsrummet. Soffan och TVn bytte plats och det kom till en fåtölj. I och med att TVn flyttades, behövdes en ny och längre antennsladd. Det kunde J fixa. Han såg också till att TVns fot kom på plats så att TV inte längre behöver stå lutad mot väggen. Finemang!

Nu till den viktiga kabeln. På julafton bevittnade jag hur en surfplatta kopplades ihop med stenåldersstereon och en tanke väcktes hos mig. Den har behövt några dagar att mogna. Jag brukar inte bry mig så mycket på ljudkvalitén, när jag lyssnar på musik. Men på sistone har jag tyckt att ljudet är för bedrövligt, när jag lyssnar på Spotify via högtalaren på min laptop. Om en surfplatta kan kopplas ihop med stereon så borde man även kunna koppla ihop en laptop med stereon. Och den kan man! Det behövs bara en liten kabel. Det fungerar alldeles strålande och jag är alldeles otroligt nöjd och lycklig!

1 kommentar:

  1. det blev en fin dag! med vårdis över åkrarna, dessutom!

    SvaraRadera