måndag 6 januari 2014

Idag är regnet...

... VÅTT!

Det är lätt att förledas att tro att alla regn är lika våta. Om man har känt på dagens regn, så kan man inte längre ha den uppfattningen. Jag vet inte om det beror på att regndropparna är extra stora eller om de är extra många. Våta är de utan tvekan.

Det känns som ett passande väder för den här dagen, som är den sista på julledigheten. Det speglar känslan i kroppen, känslan att inte vilja gå tillbaka till vardagen. Som tur är, så brukar vardagen vara ganska okej, när jag väl är där.

2 kommentarer:

  1. håller med om att det var vått, särskilt vid elefantägget

    SvaraRadera
  2. Usch ja, detta otäcka regn! Jag bävar också lite inför att gå tillbaka till jobbet imorgon, jag vet inte hur jag ska kunna ta mig upp på morgonen bara... Resten kommer nog att gå bra, om inte annat ska det bli kul att träffa sina arbetskompisar igen. Synd att vardagen är så knapp och vi åker åt olika håll för att jobba, annars kunde vi ses och tumma på den flerfärgsstickade tröjan och sticka lite!

    SvaraRadera