måndag 20 januari 2014

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

... så skulle det vara i någon av filmatiseringarna som Merchant & Ivory har gjort av E M Forsters romaner, till exempel A room with a view, Howards End eller Where angels fear to tread. Kläderna - jag säger bara kläderna!

Jag tror inte att det direkt finns någon kvinnlig huvudroll i Summer in February. Jag har inte sett filmen. Jag tror dock att det finns åtminstone en kvinnlig karaktär, kanske två, och jag skulle inte tacka nej till att spela mot Dan Stevens (ja, här dyker han upp igen).

* * * * * * * * * * *
Förklaring: Pistolhot skulle behövas för att jag skulle ställa upp på att spela in en film, vare sig jag gillar manus och andra skådespelare eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar