lördag 11 januari 2014

Härlig lördag


Det har varit en fin lördag, regnig men fin. Den har puttrat på i makligt tempo och alldeles lagom mycket har blivit gjort. Barnen sov ända till klockan sju i morse och det var välkommet. Efter frukost tog vi bussen in till centrum. Jag hade ett erbjudande att få handla till halva reapriset på KappAhl och Gustav behövde verkligen en ny vinterjacka, eftersom den han har ser, och är, alldeles för liten.

När jag kom in på KappAhl, slog det mig att vinterkylan ska komma i morgon och att det antagligen inte skulle finnas något stort utbud på reavinterjackor. Så var det också men jag hittade en som jag tyckte om (och priset tyckte jag ännu mer om). Den fanns tyvärr bara i samma storlek som på den vinterjacka som har blivit för liten men den här jackan såg inte för liten ut. Hade jag inte fått den till halva reapriset så hade jag aldrig köpt den men nu så... Det fanns en likadan modell men i en annan färg, som passade Oskar, så han fick också en ny jacka även om han inte behöver en.

Det blev även ett stopp hos Sländan, eftersom jag ville köpa ett nystan Drops Fabel. Jag stickar Oden socks och har räknat på garnet och kommit fram till att om jag köper ett garnnystan till, kan jag sticka ytterligare ett par Oden socks.

När vi kom hem åt vi lunch och därefter bar det iväg till CityGross för att veckohandla. Det hade börjat regna riktigt ordentligt och att röra sig ute på mellan bilen och affären och bilen och hemmet var synnerligen oskönt. Varje gång jag är ute och handlar med barnen, blir jag lika imponerad över hur bra det går. De tycker inte att det är superroligt att handla men de hänger med, vi pratar om en massa, de samarbetar, det är inget tjat och inget gnäll. Jag känner mig lyckligt lottad.

Eftermiddagen har förlupit lugnt. Vi hade planer på att gå ut men vädret har inte inbjudit till det. I stället har vi fikat på semlor och barnen har spelat på sina surfplattor medan jag har har suttit och stickat. Barnen har även hunnit med att bada. När Gustav skulle klä av sig inför badet, såg jag att hans tröja var väldigt, väldigt liten. Det visade sig att jag hade gett honom en av Oskars tröjor att klä på sig i morse. Hoppsan, som det kan bli.

Vid 19-tiden visade Oskar tydligt att han ville gå och lägga sig. Det blev Mamma Mu gungar som godnattsaga och sedan turades Gustav och jag om att läsa vidare i Madicken.

Inga sensationer denna dag utan bara lugn och harmoni, precis det som behövs när man ska vila upp sig på helgen.

1 kommentar:

  1. Lugn och harmoni, precis som det ska vara. Visst är det underbart att ha barn som "funkar" att ha med sig i affären. Linn älskar att hänga med och handla, allra helst kläder till sig själv förstås men även matinköpen går hur smidigt som helst, det är mycket mycket sällan ja för att säga nästan aldrig som det blir något tjafs och oftast beror det då på oss vuxna som missat det där med att hålla blodsockret i schack...

    SvaraRadera