söndag 12 januari 2014

Ett UFO i vardande...?


Jag börjar misströsta och tror att den här tröjan till Gustav kommer att bli ett UFO. Den går under benämningen tvångströjan sedan någon månad tillbaka. Mönstret blev ganska snart tråkigt att sticka. Garnet är det inget fel på. Det är Drops Karisma och det är mörkt chokladbrunt, vilket är svårt att se på fotot ovan, lätt att sticka med. Jag stickar med ganska grova stickor, 4,5 mm, så det har ju gått relativt snabbt. Ändå har det tagit emot att arbeta med den här tröjan. Nu är alla delar klara och fram- och bakstycke ihopsydda i sidorna.

För framtiden måste jag komma ihåg att läsa igenom mönster från Drops innan jag ger mig i kast med dem. Ärmarna på den här tröjan är besynnerliga. De fortsätter upp på axeln och sedan ut i nacken på tröjan. Det är här de riktiga problemen kommer. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att sy i ärmarna. Jag har suttit med det en stund i eftermiddag och blev till sist så trött på eländet att jag slängde ner tröjan i sticklådan och det kändes som om den gärna får bli ett UFO!


* * * * * * * * * *
UFO = UnFinished Object på stickspråk

2 kommentarer:

  1. nej, absolut inte! ta det lugnt, lägg ihop delarna centimeter för centimeter, så ska de se att det går ihop sig på slutet. mönstret är ju härligt, ge inte upp på en så här snygg tröja!

    SvaraRadera
  2. Inte ge upp när du är så nära. Jag är inget större fan av Dropsmönster, tycker att dom är onödigt krångla o obegripliga så det slutar alltid med att jag gör en egen variant av mönstret

    SvaraRadera