onsdag 15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Spontant känns det som om det borde finnas en outsinlig källa att ösa exempel ur men just nu står det stilla.

Funderar...

Jo, något som gör mig alldeles kolossalt vansinnig är personer som inte kan parkera innanför P-rutans linjer. Den egna P-rutan alltså. Din bils j-vla hjul har inte att göra i min P-ruta! Just den meningen har jag haft lust att skriva på en lapp och sätta under vindrutetorkaren på ett antal bilar de senaste åren. (Ärligt talat, jag skulle vilja rista in det i lacken.)

De gånger jag varit gravid har det varit som om min bil haft en magnet som dragit till sig folk som inte kan parkera, folk som haft ett behov av att ställa sin bil cirka 10 cm från min bils vänstra sida. Det är mycket svårt att ta sig in i bilens förarsäte, när man är höggravid och dörren knappt går att öppna.

Ju större bil, desto mer oförmögen att parkera vettigt tycks föraren vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar