onsdag 29 januari 2014

29. Hepp! Dagens middagstips.

Det här är en rubrik som verkligen passar mig, jag som älskar att laga mat. OBS! ironi. Något ska jag väl komma på, eftersom jag faktiskt lagar mat. Äta bör man...

Jag tycker om lax och här följer ett enkelt laxrecept.

4 laxfilébitar
smör
salt, peppar
grädde
ost

Smöra en ugnsfast form och lägg laxbitarna i den. Salta och peppra. Sätt in i ugnen, 200 grader, i tio minuter.
Ta ut laxen ur ugnen. Lägg på riven ost. Häll grädde runt laxbitarna. In i ugnen igen, 200 grader, i femton minuter.

Kokt broccoli är jättegott till. Laxen går att servera med ris, potatis och även pasta.

2 kommentarer:

  1. Jag ska ta och testa receptet redan idag, Linn har beställt lax och smörslungade ärtor :-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du/ni också gillar det!

    SvaraRadera