måndag 24 mars 2014

Bedövande, sövande trötthet

Är det våren som gör mig så trött? Det känns inte som en normal trötthet. Tankarna går i slow motion. Ögonlocken känns tunga. Två gånger förra veckan kändes det som om jag var på väg att somna - kanske faktiskt somnade i bråkdelen av en sekund - när jag körde hem från jobbet.

I morse låg dimman tjock, riktigt tjock, och det krävdes koncentration bakom ratten. Jag vet inte om det är därför jag är helt galet trött idag. Det känns inte helt lockande att sätta sig i bilen och köra 5+ mil hem om en dryg timme. Det är inte bara inte lockande utan jag är, ärligt talat, lite rädd för det. Jag får se till att sänka temperaturen i bilen så att jag nästan sitter och fryser. Det blir också ett stopp i Sjöbo för intag av frisk luft på parkeringen utanför Coop.

1 kommentar:

  1. det här kan jag ju bara inte gilla. stopp med frisk luft, eller med tio minuters blundande rekommenderas, men så är det det att du också brukar ha bråttom. hoppas det går över när du hämtar dig från dina infektioner

    SvaraRadera