söndag 23 mars 2014

Rivstart på dagen

Söndag morgon. Söndag lär vara vilodagen. Not so much hemma hos mig. Oskar vaknade vid halv sju och propsade på att vi skulle gå upp. Sedan dess har jag plockat och plockat och plockat. Det, om något, är ett Sisyfosarbete. Nu har jag kommit så långt att jag skulle vilja ta fram dammsugaren men det är för tidigt. Grannarna skulle inte bli glada om jag satte igång min vrålande snabeldrake klockan kvart i åtta på morgonen.

Igår tittade Oskar och jag på delar av The Two Towers och The Return of the King. Först och främst var det striden vid Helm's Deep som Oskar ville se. Därefter tittade vi in i Shelob's Lair och avslutade det hela med striden på Pelennor Fields. Den figur som mest fångade Oskars intresse var Legolas. Pilarna och pilbågen pratade Oskar mycket om och i slutet av eftermiddagen fick jag honom att säga både pil och pilbåge. B-ljudet sitter riktigt bra nu även om jag måste påminna Oskar om att använda det och gårdagen visade att p-ljudet är nästa träningsljud.

1 kommentar:

  1. "rivstart", nu förstår jag vad katterna menar, när dom river på den stängda sovrumsdörren mitt i nätterna

    SvaraRadera