fredag 14 mars 2014

Kvällens mantra

Det kommer att kännas så skönt när det är färdigt!

Jag har bokat tvättstugan ikväll. När jag skrev upp tiden kl 17-21 på bokningslistan, visste jag att jag skulle ångra mig, när jag kom hem från jobbet idag. Det gjorde jag konstigt nog inte men jag skulle mycket hellre lägga mig på soffan och slumra en stund än springa upp till tvättstugan flera gånger under kvällen. Det är då jag tar till det där mantrat. Jag vet ju hur otroligt underbart det kommer att vara att ha helgen fri och inte behöva tänka på tvätten.

Tvätthögarna var större än vanligt idag. Jag har inte tvättat på två veckor. Barnen har varit här. Det har varit varmt ute och det betyder att barnen har lekt ute utan överdragsbyxor. Det syns direkt på långbyxorna, som har bytts varje dag i stället för varannan eller var tredje och då växer mängden tvätt snabbt.

I helgen ska jag kurera den förkylning som har attackerat mig med full kraft från ingenstans. Bara ta det lugnt och vila står på agendan. Jag har varit trött på eftermiddagarna den här veckan och det har känts mycket tydligt, när jag suttit i bilen på väg hem från jobbet. Det tar 40-45 minuter att köra hem och till det kommer stopp på förskola och fritids. Vid ett par tillfällen den här veckan har det känts som om jag skulle somna i bilen och nu i eftermiddags hände det nästan. Jag märkte hur en blinkning blev bråkdelen av en sekund längre än normalt.

Så vila, vila, vila är nog inte helt fel. Och så hoppas jag att det blir någorlunda fint väder så att jag kan gå ut och gå.

2 kommentarer:

  1. Se till att vila och bara göra saker du mår bra av nu i helgen *kram*

    SvaraRadera
  2. Ha en skön helg Katarina och jag hoppas att du blir av med förkylningseländet! Kram Åsa

    SvaraRadera