måndag 31 mars 2014

Läsdagbok 1:a kvartalet 2014

Januari

  • Madicken av Astrid Lindgren
  • Madicken och Junibackens Pims av Astrid Lindgren

Februari

  • Mio, min Mio av Astrid Lindgren
  • Fleshmarket Close av Ian Rankin

Mars

  • Isvittring av Solveig Vidarsdotter
  • Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren



Det här är både lite sorgligt och roligt på samma gång. Sorgligt att jag inte alls läser så mycket som jag intalar mig att jag önskar. Två böcker har jag hunnit med på tre månader ... och den ena (den av Ian Rankin) läste jag bara 3/4 av. Men jag hade läst den förut, på svenska, och den tog ju aldrig slut så...

Det roliga är att jag har läst flera barnböcker för Gustav. Vi har kommit in i en härlig rutin med läsning varje kväll innan det är dags att somna. Det senaste halvåret har det blivit mycket Astrid Lindgren. Nu har vi börjat på den första Harry Potter-boken och dess storhet verkar gå Gustav förbi.

En annan rolig sak med det senaste kvartalets läsning är att jag har läst en deckare skriven av en svensk författarinna och faktiskt tyckt om den. Det händer inte ofta. Isvittring kan jag verkligen rekommendera! Det är, om jag uppfattat det hela rätt, Solveig Vidarsdotters debutroman och jag hoppas att det inte blir hennes sista.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar