onsdag 5 mars 2014

Snart 7 år

På lördag fyller Gustav 7 år. Jag passade på att slå in hans födelsedagspresenter ikväll, eftersom barnen är hos sin pappa den här veckan. Lite grus i maskineriet kom det, när jag upptäckte att jag bara hade julklappspapper hemma. Jag vill inte slå in födelsedagspresenter i julpapper!

Återvinning räddade mig. Gustav får bland annat ett Go-spel i födelsedagspresent och det levererades i en stor låda med brunt papper som utfyllnad. Det bruna pappret fick bli omslagspapper. Paketen är inte de vackraste men förhoppningsvis kommer min 7-åring att bry sig mer om vad som döljer sig innanför pappret.

Det är lite otäckt att tänka på att Gustav blir 7 år. Han är inget litet barn längre. Han är ett omtänksamt, tänkande barn som pratar nästan non-stop om det mesta och som under det senaste året plötsligt har börjat rita. Den ena mer fantastiska teckningen efter den andra hamnar på mitt vardagsrumsgolv.

Jag ser fram emot året som ska ta oss mot hans 8-årsdag!

1 kommentar:

  1. inget litet barn längre, en pojke med egna tankar, vänlig och omtänksam och finurlig. dessutom är han söt, men säg inte att jag har sagt det

    SvaraRadera