tisdag 11 mars 2014

Påskagänget levererar...

... vårtecken!

När kom till Dalby i eftermiddags för att hämta Oskar, möttes jag av tranors trumpetande. Jag hörde ljudet från dem i samma ögonblick som jag öppnade bildörren. Rakt ovanför mig, med den blå himlen som bakgrund, cirkulerade 60-70 tranor. Vilken lycka att få se dem!

Det var inte det enda vårtecknet. På väg tillbaka till bilen, fick jag syn på en massa gula prickar ute på den mark där Myresjöhus ska bygga hus "någon gång". Äntligen tussilago! Här i Lund har jag inte hittat några än men i Dalby vet jag flera säkra tussilagoställen. Jag försökte ta ett foto med mobilkameran med det blev skruttdåligt.

I bilen på väg hem levererade Oskar ett tydligt blå - alldeles av sig själv.

3 kommentarer:

  1. det är mycket som bryter fram under vårsolen!

    SvaraRadera
  2. Vårtecken i all ära men ett "Blå" måste vara det allra bästa tecknet av dom alla

    SvaraRadera