fredag 28 mars 2014

Ingen mer tvätt på fredagar

Jag har gått över till att tvätta varannan vecka i stället för varje vecka. Det mer eller mindre halverar tiden jag tillbringar i tvättstugan. Jag fyller maskinerna bättre. Jag behöver inte tvätta de helger barnen är här.

För två veckor sedan prövade jag hur det var att köra veckotvätten direkt när jag kom hem från jobbet på fredagskvällen. Det var jobbigt, riktigt jobbigt men när det var färdigt var känslan underbar och lika underbart var det att slippa tänka på tvätt på lördagen och söndagen.

Idag är det fredag igen och jag gick direkt till tvättstugan, när jag kom hem från jobbet. Just nu sitter jag och väntar på att den sista tvätten ska bli torr i torkskåpet och den överväldigande känslan är att jag inte kommer att boka tvättid på fredagskvällar framöver. Jag är för trött! I normala fall gillar jag att tvätta men nu är det bara sjukt, sjukt jobbigt och jag vill bara lägga mig och sova.

3 kommentarer:

  1. Du gör nog rätt i att strunta i fredagstvätten - njut och ta det lugnt i tv-soffan i stället! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. alltid bra att kunna ändra sig!

    SvaraRadera
  3. Det är nog klokt att försöka hitta en annan dag som passar bättre, på fredagen är man i regel så slut att det är skönt att bara få vara *kram*

    SvaraRadera