söndag 16 mars 2014

Söndag kväll

Nu är söndagskvällen här och en ny arbetsvecka knackar på dörren. Det har varit en bra helg, en mycket bra helg till och med. Förkylningen har inte blivit så mycket bättre. När jag skriver det här är jag mer täppt än någonsin och nässpray tycks inte längre ha någon effekt.

Men nu till det bra... Igår var jag hemma hos Sara hela dagen. Vi har känt varandra i snart 30 år, sedan vi började gymnasiet. Nu hade det gått lite mer än 1,5 år sedan vi träffades sist - lite av en skandal med tanke på att vi bor endast ett par mil från varandra. Det härliga är att vi fortsätter där vi slutade varje gång vi träffas. Det hade lika gärna kunnat vara bara en vecka sedan och inte 1,5 år. Det blev i alla fall en toppendag hemma hos Sara och hennes familj och den avslutades med en mumsig middag från grillen. Massor av positiv energi tankades.

I morse tog jag itu med min klädkammare. Jag lyckades tömma ett par flyttkartonger och det var ju bra. Nackdelen är att det ser ut som om klädkammaren har exploderat ut i hallen, eftersom jag har lyft ut kartonger (bland annat kartongen med julgransprydnader) som ska ner i källarförrådet. Jag har mitt förråd några hus bort och naturligtvis regnade det i förmiddags och då är det inte rätt läge att bära kartonger utomhus, tycker jag. Det får bli ett projekt för en kväll i veckan som kommer.

I eftermiddags var jag hemma hos barnens pappa och åt middag tillsammans med honom och barnen. Det var första gången jag var i hans lägenhet och den är jättefin. Så ljus och härlig. Barnen var nöjda att jag äntligen kom och tittade på hur det ser ut hemma hos pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar