onsdag 4 juni 2014

25 år sedan


Jag satt och lyssnade på radion på väg hem från jobbet. Det var mycket prat om att det idag är 25 år sedan massakern på Himmelska Fridens torg och även 25 år sedan Polen hade sitt första demokratiska val.

I dagarna är det också 25 år sedan jag tog studenten. Hur galet är inte det?!? Om jag minns rätt var det den 6 juni, som inte var en helgdag än 1989.

Helgen innan min student var det stor släktträff med släkten på pappas sida. Bilden ovan är från den dagen. Vi var många då och jag vågar inte ens tänka på hur många vi skulle vara idag. När vi körde hem från släktträffen, kom nyheterna om massakern i Peking. Jag vill också minnas att Ayatollah Khomeini dog den dagen.

Det var några händelserika dagar i början av juni för 25 år sedan.

2 kommentarer:

  1. Är det du som står till höger om mannen med mörk mustasch? :)

    SvaraRadera
  2. Ha! Så roligt att jag kände igen dig! :)

    SvaraRadera