torsdag 26 juni 2014

Botaniska trädgården


Jag höll ju helt på att glömma att vi har hunnit med ett besök i Lunds botaniska trädgård. Det var i söndags. Det var inte så mycket blomprakt som jag vill minnas att det har varit vid tidigare besök men Botan är alltid en underbar plats att besöka, speciellt i solsken från blå himmel.

Innan besöket i Botan åt vi lunch på en thairestaurang på Mårtenstorget. Jag tror inte att jag har ätit thaimat förut men jag kommer absolut att göra det igen. Jag hade turen att välja något som var alldeles lagom kryddstarkt och alldeles väldigt jättegott. Ludvig hade med sig en bok och satt och läste medan vi väntade på maten. Det barnet läser jämt och överallt. Jag är imponerad av att han läser kapitelböcker innan han ens har fyllt sju år.

Det roligaste på besöket var nog ändå växthusen med sina nio avdelningar med olika klimat. Kryddor, orkidéer, palmer, kaktusar, jättenäckrosor och så vidare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar