tisdag 24 juni 2014

Sommarbesök


Det har varit lite stopp i bloggskrivandet på sistone. Det har helt enkelt inte funnits tid att skriva. Dagarna har rusat förbi den senaste veckan samtidigt som de har känts otroligt långa. En besynnerlig känsla. Jag hann i alla fall städa färdigt innan Iting och Ludvig kom hit för åtta dagar sedan. Barnens rum är ett temporärt gästrum och jag tror att Ludvig har ganska kul med barnens leksaker.

De första dagarna var det lite si och så med sömnen. Det tar ett tag att ställa om sig, när tidsskillnaden är nio timmar. De första dagarna gjorde vi inte så mycket. Det blev en tur till biblioteket för att låna böcker. Ludvig läser mycket och bra. Inte ens sju år gammal läser han kapitelböcker! Utanför Stadsbiblioteket i Lund finns det ett stort schackbräde. Första gången vi var där i veckan som gick, fanns det även schackpjäser på plats. (Igår var de borta!) Vi ställde pjäserna i ordning och det visade att den vita kungen fattades, så Ludvig fick ta dess plats.

Det var inte bara städning jag ägnade mig åt de sista dagarna innan mina gäster
anlände. Jag hade även fullt upp att sticka klart en Pipptröja till Ludvig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar