söndag 15 juni 2014

Städa...

... städa, städa. Det var dagens mantra. Jag har städat. Hela dagen. Lite då och då. Det är en del kvar att göra.

Hur kan det vara så evinnerligt tråkigt att städa? Hur kan det vara så evinnerligt svårt att hålla ordning på sina saker, att lägga tillbaka dem på sin plats när man är färdig med dem? Om bara det gjordes, så skulle resten vara snabbt avklarat. Jag har ju den starka övertygelsen att jag är en ordningsam person.

Jag har i alla fall "hittat" mitt matbord i vardagsrummet. Det går att äta middag runt det i morgon, när Iting och Ludvig har kommit hit. De kommer i morgon. Inte idag. Det var ju tur att vi fick det utrett, innan mamma och pappa åkte till Kastrup för att möta dem. De har väl inte gett sig iväg från San Francisco ännu, när jag skriver detta (söndag kväll, kl 22:15). Om jag räknar rätt är det fyra timmar till deras plan lyfter...

I morgon bitti ska jag hämta extrasäng, madrass och lakan hemma hos min mamma. Och en perkolator så att Iting kan få kaffe på morgonen. Därefter ska jag handla mat. Och så ska jag städa färdigt. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar