söndag 24 juli 2016

Återförening


Nu är Torgil och Ludvig här! Lika vidunderligt underbart som vanligt att få krama om Torgil på Kastrup. Det är två år sedan sist. Deras resa hade gått bra. Planet landade i tid och det var två trötta resenärer mamma och jag mötte. Deras flyg lämnade San Francisco kl 17:30 lokal tid (alltså vid halv tre natten som gick svensk tid). Då hade de varit uppe hela dagen ... och så dagen idag. Ludvig hade kunnat sova större delen av resan men inte Torgil.

Att ta sig till Kastrup visade sig vara ett vågspel. En lärdom för framtiden är att vara ute i god tid, väldigt god tid! Öresundståget lämnade Lund i tid. Massor med folk, många som skulle ut och resa och många som skulle in till Köpenhamn. När vi började närma oss Kastrup, var tåget försenat. Och vad gör de tågansvariga då? Jo, de bestämmer att tåget inte ska stanna vid Kastrup utan fortsätta till nästa station. Där uppmanades alla som skulle till Kastrup att gå av och invänta ett tåg som skulle ta dem tillbaka till Kastrup. Förhoppningsvis finns det en logisk förklaring till att göra men jag har svårt att se den. Mamma och jag var tacksamma att vi inte hade några väskor att släpa på.

En fördel med att ha varit på Kastrup är att jag nu vet hur där ser ut, om jag till äventyrs skulle ta mig i kragen och ge mig ut och resa. 

1 kommentar: