tisdag 12 juli 2016

Spontanbesök i Malmö

Det kändes lite som en mellandag idag i väntan på aktiviteter senare i veckan. Strax före lunch kom jag på att vi kunde åka hem till morfar med kanelbullar. Och så blev det efter en snabb lunch. Gustav och Oskar kommer alltid på en massa lekar att leka hemma hos morfar. Idag förstod jag nog inte riktigt vad de gick ut på men så här hittade vi Gustav efter ett tag:


Så småningom hittade Oskar en penna och kom på att han ville rita och snart lade sig lugnet över morfars lägenhet, när båda barnen satt och ritade en lång stund.

Kanelbullarna, som vi hade med oss, har legat i min frys sedan jag bakade dem inför skolavslutningen. Jag vet inte hur jag har lyckats låta dem ligga där i nästan en månad men nu känns det skönt att den frestelsen inte finns kvar längre. Morfar och barnen åt var sin kanelbulle. Barnen fick dessutom glass. Jag avstod från båda.

Att mitt beslut att avstå från onödigt ätande har haft resultat, visade sig när jag ställde mig på vågen i pappas badrum. Jag har ingen våg själv, så jag får passa på när jag hälsar på honom. Inget himlastormande resultat men i alla fall ett steg i rätt riktning och det höjer motivationen att fortsätta.

I morgon kommer vi troligtvis att stanna hemma. Vi hade tänkt att åka till Leksaksmuséet i Eslöv men jag kom på att det kan vara bra att spara det tills min bror och brorson kommer på besök om ett par veckor. På torsdag blir det Hästveda marknad. På fredag tänker jag mig att barnen och jag tar bussen till Måryd och sedan går till Skrylle och tar bussen hem därifrån. Vi gjorde den utflykten förra sommaren och det blev så lyckat.

1 kommentar: